این روزها نیلسون کوریا دروازه‌بان محبوب پرسپولیسی ها در لیگ برتر پرتغال به یک سنگربان نیمکت نشین تبدیل شده است و اوضاع برای او آن گونه که فکر می کرد پیش نمی رود.

گلر محبوب پرسپولیسی ها نیمکت نشین شدگروه ورزشی مشرق - به نظر مي‌رسيد نيلسون كوريا گلر محبوب هواداران پرسپوليس در بازگشت مجدد به ليگ برتر پرتغال شرايط خوب گذشته را تكرار كند. با اين حال دو نمايش نه چندان جالب در هفته‌های آغازين خيلي زود او را از تركيب اصلي و البته ليست 18 نفره دور كرد.

* خوب، عالي و...

نيلسون كوريا از ابتداي ليگ دوازدهم با نظر ژوزه مانوئل پرتغالي، پرسپوليسي شد و عملكرد خوبي هم داشت. با اين حال اوج عملكردش ميان قرمزها در ليگ سيزدهم به ثبت رسيد. آنجا كه با فاصله بهترين گلر ليگ برتر ايران شد.

همچنين در ليگ چهاردهم اوضاع نه بر وفق مراد پرسپوليس بود و نه مناسب براي نيلسون. اين طوري شد كه كوريا جونيور برزيلي بعد از انجام 9 بازي آسمانش تيره و تار شد تا تهران را ترك كند و راهي پرتغال شود.

* انتخاب اول ميگوئل 4 گل خورد

نيلسون 39 ساله از ابتداي فصل جديد فوتبال پرتغال به تيم ليگ برتري موريرنزه پيوست تا با توجه به تجربياتش در ويتوريو گيمارش انتخاب اول ميگوئل لئان باشد. سرمربي پرتغالي ترجيح داد از همان هفته اول بازي‌ها نيلسون را به عنوان مرد شماره يك تيمش برگزيند.

با اين حال حساب و كتاب‌هاي لئان درست از آب درنيامد. موريرنزه هفته اول بازي‌ها پيش چشم هوادارانش به آروكا 2 بر صفر باخت. در ايستگاه دوم دوباره 2 گل درون دروازه نيلسون كاشته شد و اين مرتبه برابر استوريل.

اين‌طوري شد كه نيلسون كوريا از تركيب اصلي خارج شد.

* ويكتور هوگو جایگزین نیلسون شد

به گزارش مشرق، ميگوئل لئان كه خيلي زود تصميمش را در انتخاب گلر اول موريرنزه تغيير داد، به كنار گذاشتن نيلسون اكتفا نكرد و ترجيح داد كوريا را از ليست 18 نفره هم خارج كند. اين‌طوري شد كه در هفته سوم موريرنزه برابر بنفيكا پرمهره 3 بر 2 شكست خورد اما ايگو استفانوويچ صرب سنگربان اول بود. قابل تامل اينكه گلر دوم تيم در اين بازي ويكتور هوگو برزيلي بود.

در هفته چهارم ايگور مجددا انتخاب اول كادرفني موريرنزه در ديدار با ماديرا بود و از قضا كلين‌شيت كرد تا تساوي صفر صفر دو تيم اولين امتياز فصل را به حساب موريرنزه واريز كند.

اين در شرايطي بود كه دوباره ويكتور هوگو سنگربان ذخيره موريرنزه بود و نيلسون جايي در ليست نفرات لئان نداشت.

اينكه چرا نيلسون - در دیدارهای یاد شده -براي نشستن روي نيمكت هم به ويكتور هوگو ارجحيت داده نشد؛ پرسشي است كه پاسخگويي به آن در حيطه اختيارات سرمربي موريرنزه قرار دارد. ويكتور هوگو، سيلوا براگا برزيلي فصل قبل براي چاوز در ليگ يك پرتغال بازي مي‌كرد و تازه در ليگ برتر حضور پيدا كرده است.

* بازگشت به روی نیمکت

موريرنزه شب گذشته در ايستگاه پنجم مهمان بلننزه بود تا با شکست 2-0 برابر میزبانش همچنان با یک امتیاز بالاتر آز آکادمیکا صفر امتیازی روی پله هفدهم جدول 18 تیمی مسابقات باقی بماند.

در این دیدار نیلسون کوریا از جمع سکونشینان موریرنزه به روی نیمکت ذخیره ها بازگشت. این در حالی بود که سنگربان شماره یک موریرنزه علی رغم دریافت دو گل در دقایق 8 و 22 یک بار دردقیقه 36 با دفع ضربه پنالتی کارلوس مارتینز ناجی دروازه تیمش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس